verwerking van de Fluo-week in januari
We moesten er een hele tijd op wachten, maar het was dan ook een groot werk...
Lina en Arnon lieten hun wiskunde-hersencellen volledig los en gingen aan de slag met het verwerken van de informatie van de fluoweek. Hoeveel kinderen waren er in orde? Hoe zat dat per dag? Per klas? Ze zetten de getallen om in breuken en zo in procenten. Met behulp van Excel (en Lisa ;-)) maakten ze er een cirkeldiagram van. Bij de voorstelling konden veel zwaluwen niet zo snel volgen, maar de kleurtjes en de cirkeldiagram brachten toch heel wat duidelijkheid.
Dit was een goede start om nog eens te oefenen rond grafieken en cirkeldiagrammen!
Lina en Arnon lieten hun wiskunde-hersencellen volledig los en gingen aan de slag met het verwerken van de informatie van de fluoweek. Hoeveel kinderen waren er in orde? Hoe zat dat per dag? Per klas? Ze zetten de getallen om in breuken en zo in procenten. Met behulp van Excel (en Lisa ;-)) maakten ze er een cirkeldiagram van. Bij de voorstelling konden veel zwaluwen niet zo snel volgen, maar de kleurtjes en de cirkeldiagram brachten toch heel wat duidelijkheid.
Dit was een goede start om nog eens te oefenen rond grafieken en cirkeldiagrammen!
Reacties
Een reactie posten