Project: fiets
We zijn nog steeds bezig met ons project rond fietsen, maar hier krijg je al een tussentijdse update.
- We leerden de onderdelen van de fiets en verzonnen enkele betere, passendere namen voor sommige, voor ons onlogische woorden: de standaard werd fietsleuning en het spatbord een moddertegenhouder. Dit kwam ook nog ter sprake: de bandenstiller, ijzerlijnvastzetter en ijzerlijnen, luchtpakker en buizendriehoek.
- We leerden over de evolutie van de fiets: begrijpend lezen, luister- en kijkopdrachten bij informatieve filmpjes
- We gingen naar aanleiding van 'de dode hoek' bij vrachtwagens verder aan het werk rond kijklijnen. We speelden een sluip-spel met spiegels.
- We gaan ook creatief aan de slag: fietsen maken uit ijzerdraad en met knutselmateriaal, fietsen timmeren in plankjes, de fiets goed onderzoeken en tekenen (met gebruik van een passer & geodriehoek - zo leerden we ook nog eens over de cirkel, de evenwijdige en loodrechte lijnen).
- We bekijken ook de techniek van tandwielen en knippen er zelf uit en plakken het op karton...
- Voor onze uitstap naar het museum "De Ronde" bekijken we ook even de opties van het openbaar vervoer. We leren op de website van NMBS op zoek te gaan naar juiste trein, aan welk perron die zal stoppen, hoe lang je onderweg bent...
Reacties
Een reactie posten